Dla marki Dafi przeprowadziliśmy kompletny re-branding i opracowanie strategii komunikacji. W zakres naszych zadań wchodziło m.in. przygotowanie 3 linii kreatywnych opakowań, redesign logo, budowa serwisu wspierającego sprzedaż online, koordynacja akcji samplingowych, współpraca z portalami i programami TV.

bO projekcie/bbr /Firma FORMASTER S.A. od kilkunastu lat zajmuje sięnbsp;produkcją dzbanków i filtrów do wody. Wnbsp;2009 roku podjęto decyzjęnbsp;o wprowadzeniu na rynek własnej marki Dafi. Produkty tej marki charakteryzuje wysoka jakość wykonania, nowoczesny design oraz znacznie lepsze przystosowanie donbsp;filtrowania wody w polskich domach.br /Kiedy produkt pojawił sięnbsp;w szerokiej dystrybucji w całej Polsce, zaczęto myśleć o rozwoju marki Dafi poprzez wzmocnienie i znalezienie „własnej drogi” jej komunikacji.

bZakres/bbr /Rebranding rozpoczęliśmynbsp;od części analityczno-badawczej, przechodząc przez fazęnbsp;kreatywną, aż do narzędzi realizacji. Podczas prac analitycznych przeprowadzono szereg spotkań roboczych znbsp;klientem oraz badania focusowe.br /Prace koncepcyjne nad tożsamością, esencją marki i insight konsumencki pozwoliły określić nową osobowość i pozycjonowanie marki. Mając określonąnbsp;strategięnbsp;i tożsamość marki, agencja przystąpiła do działań operacyjnych.

bZałożenie/bbr /W celu znalezienia najbardziej obiecującej grupy docelowej, przeprowadziliśmy szereg warsztatów funkcjonalnych. W czasie wielodniowych sesji staraliśmy się nie tylko określić dane socjodemograficzne, ale także poznać zwyczaje zakupowe klienta, zrozumieć jakie motywy kierująnbsp;jego działaniami oraz nbsp;poznać przekonania i cały światopogląd. Efektem prac był jasny inbsp;klarowny insight konsumencki, który pokazywał, jakimi motywami przy zakupie filtrów donbsp;wody kieruje sięnbsp;dzisiejszy nowoczesny konsument.

Odbiorcy filtrów do wody dokonują zakupu, gdyż dbają o smak potraw.

bRozwiązanie/bbr /Faza wdrożeniowa została zapoczątkowana od fundamentalnych zmian wizerunkowych tych elementów, które stanowiły kluczowy i pierwszy sygnał kontaktowy konsumenta z marką.

Projekt logo został zaprojektowany w oparciu o znak „kropelki”, któranbsp;posiadanbsp;symbolikę czystości, życia, witalności, a swym kształtem jest bardzo łatwy do zapamiętania.br /Realizacja opakowania została podzielona na kilka etapów. Pierwszy stanowiło opracowanie 3 linii kreatywnych nowych opakowań, które następnie zostały poddane ocenie w wywiadzie zogniskowanym znbsp;udziałem potencjalnych klientów marki Dafi.

 

bDziałania komunikacyjne/bbr /W strategii komunikacji najważniejszym elementem składowym wszelkich działań został Internet, anbsp;wszystkie inne kanały były nastawione nanbsp;maksymalnąnbsp;interakcję z wirtualnym światem marki.

Strona link www.dafi.plwww.dafi.pl/link stanowi źródło wiedzy na temat wszystkich produktów marki Dafi. Wnbsp;serwisie główną oś tworząnbsp;wybrane kategorie produktowe, które zostały zaprojektowane w taki sposób, aby wyeksponować ergonomię produktów i wywołać skojarzenia z dobrym smakiem inbsp;zapachem potraw.

Media społecznościowe to kopalnia wiedzy na temat potencjalnych klientów marki oraz miejsce spotkań ludzi - prawdziwych smakoszy, którzy chcąnbsp;porozmawiaćnbsp;o ciekawostkach kulinarnych. Dlatego prowadzimy działania na Facebooku.nbsp;

br /Do działań komunikacyjnych zostały wybrane tytuły związane znbsp;gotowaniem. Zdecydowaliśmy sięnbsp;na długofalową współpracę znbsp;magazynem „Kuchnia” oraz jego internetowym odpowiednikiem portalem Ugotuj.to.

Do wzmocnienia świadomości marki w telewizji postanowiliśmy wykorzystać telewizję Polsat inbsp;program Ewy Wachowicz „Ewa gotuje”. Wykupione zostały billboardy sponsorskie całej jesienno-zimowej ramówki programu wraz z lokowaniem produktu w wybranych odcinkach.

Sprzedaż on-line.nbsp;Sprzedawaj poprzez emocje to główna idea, która towarzyszyła wdrożeniu sklepu internetowego. Nietypowe, ale bardzo intuicyjne rozwiązanie, kładące zdecydowany nacisk na prezentacjęnbsp;produktów marki wnbsp;wyjątkowy sposób.

Sprzedaż off-line.nbsp;W sieci hipermarketów Real w czerwcu 2011 roku zostały przygotowane stoiska obsługiwane przez hostessy, które przekazywały informacje onbsp;produktach marki Dafi oraz prowadzonym konkursie internetowym. Mechanika akcji polegała na zakupie wybranego produktu marki, zarejestrowaniu go za pośrednictwem formularza na przygotowanej mikrowitrynie konkursowej oraz wzięciu udziału w wirtualnej zabawie.

Do prawidłowego działania strony niezbędne są pliki cookie, zapoznaj się z naszą Polityka plików cookie.    AKCEPTUJĘ